Életjel

 2010.02.23. 12:57

Máté papa rendszeresen szemrehányást tesz nekem, amiért ritkán frissítem a blogom. Belátom, merész ígéret volt a heti két bejegyzés a kezdet kezdetén. Igen sokat tartózkodom az otthonomon kívül, sokat utazom, ingázok Pest és Oroszi között, valamint a munkám is egyre több időt vesz el (amit persze nem bánok, hiszen végtére is abból élek). Nagyobb buliban nem voltam Böblingen óta, így arról nem tudok írni (max. ha megemlítem, hogy mostanában minden hétvégén karaoke party van a helyi Pokol kocsmában, ahol egyszerű a recept: iszunk, majd énekelünk; néha előfordul egy-egy balhé is, de ezt leszámítva nekem tetszenek ezek a hétvégi lazulások).Sportvonatkozásban a téli olimpia annyira nem izgat, a BL-ben pedig nem történt semmi "különleges" az elmúlt héten. Így arra gondoltam, kicsit írok a munkámról, arról, hogy mi változott meg, mióta dolgozom.

Először is, a munkahelyem igen "speciális", ugyanis kötetlen a munkaidőm, ezt a szabadságot pedig tudni kell kezelni, ugyanis nagyon hajlamosít a lustaságra (tapasztalat...), márpedig a siker és a kényelem egymással összeférhetetlenek. Ezenkívül tulajdonképpen a saját vállalkozásom építem a cégnél, igaz, hogy van vezetőm (pardon, most már igazgatóm), akivel mindig átbeszélem az aktuális ügyeket. Persze itt is vannak bizonyos rögzített időpontok, például minden szerdán és pénteken jelenésünk van a pesti irodában.

Ez az első olyan hely életem során, ahol őszinte dicséretet és elismerést kapok a jó teljesítményért, ha pedig hibázok, nem szedik le a fejemet, hanem inkább bíztatnak, hogy folytassam, amit elkezdtem, mert a hibákból csak tanulhatok (persze nem tanácsos egy hibát kettőnél többször elkövetni). Megadják a szükséges szakmai hátteret a felkészüléshez: oktatásokat, továbbképzést biztosítanak, ami nekem egy fillérembe se kerül. Remek a csapat, fiatal, önbizalommal telt, céltudatos munkatársaim vannak, és a csapatom is ilyen, rengeteget tesznek azért, hogy megvalósítsák céljaikat. Ha valaki levert, szomorú, csalódott, mindig feltöltjük a másikat "pozitív energiákkal", segítünk neki megoldani a gondjait. Kemény terepen dolgozunk meg nap mint nap a fizetésünkért, emberekkel beszélgetünk a céljaikról, elképzeléseikről, és segítünk nekik elérni azokat. Noha a munkánk igen stresszes, a levezetésért érdemes mindezt átélni: céges nap, jutalomutak, motivációs kiírások, csapatbulik.

Sokan azt mondják: minek csinálod, ez hülyeség, csak átverés, lehúzás, neked úgysem sikerül stb. Tipikus régi beidegződés, hiszen gyermekkorunk óta tiltások között élünk: azt ne csináld, ezt ne csináld. Én azt mondom, a puding próbája az evés, mint ahogy a munkáé is, előbb csinálni kell, belerázódni, és majd utána eldöntöd, jól tetted-e, hogy belekezdtél, ha nem, akkor max. gazdagodtál ennyi tapasztalattal is. Merni kell nagyot álmodni és merészet lépni!

A bejegyzés trackback címe:

https://dadobacsi.blog.hu/api/trackback/id/tr721783555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gali Máté · http://hetimate.blogspot.com/ 2010.02.24. 08:55:11

"Kemény terepen dolgozunk meg nap mint nap a fizetésünkért, emberekkel beszélgetünk a céljaikról, elképzeléseikről, és segítünk nekik elérni azokat."

Hehe, pont ilyen emberekre van szükségünk a kampányban is! Nem szeretnél aktivista lenni? :-D

Dado bácsi · http://dadobacsi.blog.hu 2010.02.24. 10:30:16

Köszönöm Máté a megtisztelő ajánlatot, de ismered a politikával szembeni passzivitásom, amin nem is szeretnék változtatni. Ezt a területet meghagyom tőlem kvalifikáltabb embereknek :D

andrewblood 2010.02.28. 09:40:57

Az a Pokol kocsma kurvajó hely lehet! Ha már ilyen király neve van... :D:D

Gali Máté · http://hetimate.blogspot.com/ 2010.02.28. 10:06:40

@andrewblood: Tényleg nem rossz. Pokolbéli motívumokkal vannak díszítve a falai is.

Grafi 2010.02.28. 13:44:23

Dani!

Én speciel ebből a bejegyzésből nem igazán tudtam meg, mit is dolgozol egészen pontosan? Szóval? :o)

Bálint

Gali Máté · http://hetimate.blogspot.com/ 2010.02.28. 20:12:20

@Grafi: Gondoltam, hogy ezt én is megírom neki, de barátságunkra való tekintettel inkább nem tettem meg.

Dado bácsi · http://dadobacsi.blog.hu 2010.02.28. 20:35:13

Ja Bandi, jó hely a Pokol, meg király a festése is, ahogy Máté mondja :D
Bálint: "emberekkel beszélgetünk a céljaikról, elképzeléseikről, és segítünk nekik elérni azokat"
Ebben benne van a munkám lényege, mert ha azt írom, hogy egy független vagyoni tanácsadással foglalkozó cégnél dolgozom, akkor megkapom a szokásos sztereotípiákat. Én azt szerettem volna megmutatni, milyen ez a meló "belülről".

Grafi 2010.03.01. 15:11:51

@Dado bácsi: Jó, értem nagyjából, bár tényleg arra lettem volna kiváncsi, hogyan mennek ezek a munkafolyamatok a tanácsadás szintjén.
Mert az idézőjeles mondatod félrevezető, takarhat pszichológust, lelkészt és kocsmai pultost is! :o)

Bálint

Dado bácsi · http://dadobacsi.blog.hu 2010.04.12. 22:11:40

Bálint, egyszer elmegyek hozzád egy elemzésre és meglátod, hogyan működik a folyamat :D
süti beállítások módosítása